Vandaag zijn we 3 geworden! En wat een avontuur het was!

Precies 3 jaar geleden hebben we onze eerste stappen gezet, en we zijn nog lang niet klaar.

Onze doelstelling

Gezinnen informeren die niet bang zijn technologie in te zetten ter verbetering van hun gezinsleven.

Je weet wel, die ene..
Of zoals iemand via LinkedIn zei: “Jullie zijn voor ons die vriend/kennis die altijd de nieuwe snufjes heeft, die vriend waarvan we graag afwachten of het hem bevalt, voordat we zelf tot aanschaf overgaan.”. Daarbij nog de melding: “We hopen dat jullie daar nog lang mee doorgaan, scheelt ons een paar miskopen.”

En ja, we zijn zeker van plan daar nog lang mee door te gaan. Paps (39), mams (jong ;-), dochter (6) en zoon (4) blijven meningen geven over technologie die je tijd besparen, energie besparen of gewoon leuk zijn.

De laatste drie jaar
De laatste drie jaar mochten we veel testen van sponsoren, maar ook andere fabrikanten. Van robot Nao die enkele weken kwam logeren, tot HomeWizard die net de markt veroverde met haar voor iedereen toegankelijke en betaalbare domotica.

We mochten interviews geven voor TV, radio, kranten en bladen. We hebben deelgenomen naar Jouw Energiemoment en er kwamen door hen zelfs 20+ europarlementariërs op bezoek. Zet daar maar eens koffie voor met een energiezuinige espresso machine!

Verschuiving
Waar we eerst iedere week een item schreven zijn dat er nu nog hooguit twee per maand. Veel is verschoven naar onze social media channels en de “cherry picking” die we daar bieden. Tot onze eigen verbazing blijkt LinkedIn ons populaiste kanaal te zijn. Met ongeveer 1700 volgers die niet even op “like” hebben geklit, maar echt volgen wat we aan informatie delen. Ze stellen vragen, zijn kritisch en willen door ons geen miskoop doen.

Cherry picking
Oftewel het delen van alleen die nieuwsitems die voor onze doelgroep relevant is. Na onderzoek blijkt dit evenzo gewaardeerd als de reviews en dagboekitems die we over producten in ons huis schrijven. Hier gaan we dan ook vrolijk meer door.

In de ijskast
In het begin hadden we het plan op Chriet’s boek “Het huis van de toekomst” erbij te pakken om te kijken wat er allemaal is uitgekomen. Dat is nooit gebeurd. Hiervoor in de plaats is er de categorie “Van toen tot nu” waar we zo af en toe een juweeltje delen. Misschien dat we het ooit nog oppakken, maar voor de tussentijd zijn er teveel andere leuke en nuttige dingen om op te richten. Het is -helaas- geen full-time baan, er moeten dus keuzes gemaakt worden.

Geen bakken loze volgers
In verhouding stellen onze aantallen volgers niet veel voor. Facebook, Google+, Twitter, Tumblr, YouTube.. op LinkedIn na kunnen we ons niet meten met een 16-jarig meisje die make-up tips geeft. MAAR… zij die volgen, zijn mensen met een oprechte interesse en een intrinsieke motivatie tech in te zetten ter verbetering van hun gezinnen.

In het begin alleen techliefhebbende vaders, inmiddels ook vele moeders. Sterker nog, een van de vragen die we de laatste tijd het meest krijgen, zijn van moeders die via een GPS-device hun kids in de gaten willen houden. Mama’s die maar al te graag met een gerust hart bij de buren willen borrelen en via een Withings Home hun kroost willen zien, horen en er mee praten.

Voorbij de 100.000!
Rond de jaarwisseling was er reden tot feest. Over 2014 zijn er net meer dan 100.000 unieke bezoekers op ons blog geweest. En dat is maar een deel van wat de social media channels in totaal doen. En dat is fijn. Deels leuk voor de sponsoren, deels leuk om te weten dat we mensen bereiken. Dat het ook nut heeft wat we doen.

Naar de toekomst toe
We gaan op dezelfde voet verder, maar zullen het cherry picking iets meer naar voren laten komen. Ook komt er meer nadruk op duurzaamheid, tijd besparen en (persoonlijke) beveiliging. Dus van energie besparen met HomeWizard’s Energylink tot kidstrackers, tot slimme camera’s die ook nog eens ongeposeerde foto’s vastleggen.

Wat jij wil getest hebben?
Ook blijven we actief ingaan op “verzoeknummers”. Wat overweeg jij te kopen, maar zie je eerst graag door een ander getest? Door een echt gezin dat niet beïnvloed wordt door reclame inkomsten (die hebben we niet)? Of wil je alleen maar minder spel- en tikfouten op dit blog? (zal lastig worden 😉 Wat het ook is, wij horen het graag!

Author: Verdi

"Het maakt niet uit wat je doet, maar waarom je het doet"

Share This Post On