Visibility: Media

Zonder bezoekers zoals jij, is deze website met al haar Social Media streams evenveel waard als een leraar zonder leerlingen. Dit heeft als gevolg dat wij als gezin, geen andere gezinnen kunnen informeren, sponsoren zich echter de oren gaan krabben over het beschikbaar stellen van producten en -boven alles- mijn vrouw Sandra zich hoorbaar af zal vragen waarom we toch zoveel tijd steken in deze uit de hand gelopen hobby.

Nu de content in orde is, blijft het zaak bezoekers te trekken die daar baat bij hebben. Baat in de vorm van handige tips, zien of het ook iets voor hun gezin is, of gewoon omdat ze het leuk vinden om te lezen. Bezoekers trekken we op verschillende manieren. Zie hieronder wat we doen en gedaan hebben.

Project “Huis van de toekomst Nu” in de media

  • Wegener (BNDeStem) besloot een tweeluik te schrijven over het project. In november 2012 kon deze gelezen worden in hun krant met een oplage van 65.000 verspreid over alle regio’s waar de krant actief is. Ook op hun website, die meer lezers trekt dan haar papieren voorvader, is het artikel te te lezen.
  • Omroep Brabant deed er een TV-item over voor het nieuws in november 2012.
  • Omroep Brabant deed er een radio-item over in november 2012.
  • Omroep Brabant deed er een web-item over in november 2012.
  • Jouw Energie Moment schreef er een artikel over in hun Magazine, maart 2013.
  • We mochten groen zijn in De Volkskrant, maart 2013.
  • Diverse bladen op het gebied van domotica, modern wonen, duurzaamheid, gezinsleven, gadgets en zeker ook de bekende damesbladen, worden of zijn actief benaderd.
  • In house: Zie “Visibility – Site strategie“. Dankzij de marketingafdelingen van diverse sponsoren wordt er nu veel gedaan op het gebied van SEO (lees: goed gevonden worden op Google), Social Media (Twitter, Facebook, LinkedIn, Google+), Follow strategie (RSS, E-mail abo en follow comments of specific post or whole site), Quality Content, SEO friendly content en target interaction (bijvoorbeeld: LinkedIn Groups).
  • Alle sponsoren krijgen de vraag of zij het project willen liken op Facebook, follow-en op Twitter, Google+, YouTube, LinkedIn of een kleine melding op hun eigen blog. Zonder verdere toelichting: Win-Win.
  • Er worden open dagen gehouden. Enkele op verzoek van specifieke sponsoren die aan bepaalde klanten hun producten in een ‘real life’-omgeving willen tonen in plaats van een showroom, andere zijn nog nader in te vullen.
  • Vrijdag 6 september zijn de opnames geweest van het RTL 4 programma ‘RTL Woonmagazine’ (zie ook hun App). Het ‘inspiratie-item’ over ons project werd op zaterdag 12 oktober 2013 uitgezonden. Bekijk de clip.

    Over RTL Woonmagazine - Klik om te openen

    Uitzending: vanaf zaterdag 13 april, wekelijks, tussen 18.55 en 19.25 uur bij RTL 4

    Vanaf zaterdag 13 april zijn Nicolette van Dam, Piet Boon, Karin Meyn en Michiel de Zeeuw weer terug met een nieuwe reeks van ‘RTL Woonmagazine’. In elke aflevering staat een metamorfose centraal, laat ontwerper Piet Boon een droomhuis zien en komen inspirerende laatste ontwikkelingen op woongebied voorbij. Ook dit seizoen kunnen mensen met een woonwens zich opgeven, waarna presentatrice Nicolette bij hen langs gaat om te kijken wat er aan de woning gedaan kan worden.

    De eerste aflevering van het programma, trok 553.000 kijkers. Om die tijd keken alleen meer mensen naar Nederland 1, met de programma’s het ‘Zesuurjournaal’ (1.022.000), ‘EenVandaag’ (883.000) en ‘Bij ons in de PC’ (736.000).

  • Januari 2014, een huis vol europarlementariërs.
  • Februari 2014, in de nieuwsbrief van Jouw Energie Moment.
  • Maart 2014, we staan nu op de covers en in de folders van Enexis die over energie gaan.
  • Juli 2014, op BNR nieuwsradio in het item eye-openers.

De volgende stap is het benaderen van week- en maandbladen.

Vragen? We horen ze graag!
Neem contact op per e-mail of het contactformulier.