Visibility: Content

Wanneer als fabrikant of PR-bureau een product zend naar een journalist wordt er doorgaans meer een of twee keer over geschreven. Een vooraankondiging en een review. Beide blijven doorzoekbaar maar vaak niet langer dan een week actueel. Binnen dit project krijgt ieder product meer aandacht dan je gewent bent ben. Lees de beknopte opsomming:

  • Doorlopende vermeldingen in het dagboek: Telkens wanneer het gezin met een van de producten in aanraking komt, wordt er een melding van gemaakt. Dit resulteert in minimaal enkele maanden terugkerende aandacht.
  • Reviews zijn geschreven vanuit een gebruikersperspectief: Er wordt bewust niet te diep ingegaan op de achterliggende techniek wat het voor een gemiddeld gezin gemakkelijker maakt zich er mee te identificeren. Kortom, ze kunnen zichzelf het zien gebruiken.
  • Bij reviews staat 5 zaken centraal: Geen subjectieve cijfers, maar antwoorden waar je als potentiële koper wat aan hebt. 1. Wat het is + Video | 2. Hoe het werkt | 3. Hoe en waar wij hem gebruiken + Foto’s | 4. Meest opmerkelijk | 5. Waarom wel / Waarom niet.
  • Er wordt de tijd genomen voor producten: Wanneer een toegezonden product direct aandacht nodig heeft om zo binnen de marketingcampagne te blijven, kan met plezier een eerste indruk geschreven worden. Een echte review komt pas op zijn minst drie maanden later. Hierdoor is de lezer verzekerd van het feit dat de producten de volle aandacht hebben gekregen. Dit in tegenstelling tot de vluchtige reviews op andere sites.
  • Use-Cases waar van toepassing: Wanneer een product installatie vereist of waarbij bepaalde instellingen leiden tot een beter resultaat, dan worden deze stap voor stap helder beschreven. Een gezin of individu weet hierdoor enerzijds wat de mogelijkheden zijn en heeft anderzijds direct bruikbare tips wanneer het product reeds aangeschaft is.
  • Ook “Home made” foto’s: Persfoto’s worden afgewisseld door eigen foto’s geschoten met een hoogwaardige Canon EOS camera. Dit moet resulteren in een meer authentieke beeldbeleving zonder in te leveren op beeldkwaliteit. Wanneer bruikbaar kunnen ook foto’s gebruikt worden die genomen zijn met de nieuwste iPhone.
  • Ook “Home made” Video’s: Zie: Ook “Home made” foto’s.
  • Sponsorlogo: Deze is altijd zichtbaar op pagina’s waarin producten van de sponsor vermeld staan, op de eigen sponsorpagina onder “Per sponsor” en alle non-artikel pagina’s zoals “Contact”, “Sitemap”, etc..
  • Zichtbaar per ruimte: Iedere bericht is terug te vinden in de ruimte waar hij gebruikt wordt. Wanneer een product in meerdere ruimtes gebruikt kan worden (bijvoorbeeld: Logitech Solar Keyboard Folio), dan is deze onder alle leefruimtes terug te vinden waar het gebruikt kan worden.
  • Zichtbaar per merk: Dit is exclusief voor sponsoren. Alleen zij krijgen een eigen categorie waarop een bezoeker de producten kan sorteren met slechts 1 klik vanaf de homepage. Zie in het menu “Per sponsor”.
  • Zichtbaar in “Gerelateerde artikelen”: Het systeem hierachter is dynamisch en kijkt dus niet alleen naar het moment van publicatie. Wanneer een bezoeker zes maanden na publicatie zoekt op een product, worden er gerelateerde artikelen weergegeven die op dat moment het meest relevant zijn.
  • Vindbaar via de zoekbox: Onze slimme zoekmachine zorgt ervoor dat alleen relevante resultaten worden getoond.
  • Vindbaar via de sitemap: Iedere bericht dat over een sponsor wordt geschreven krijgt haar eigen tags waardoor deze goed naar voren komen in de sitemap. De sitemap zelf is enerzijds een handig overzicht voor de bezoeker, anderzijds een essentieel middel om goed gevonden te worden in zoekmachines zoals Google.
Vragen? We horen ze graag!
Neem contact op per e-mail of het contactformulier.