CV Verdi Heinz, voor Obvion

Stapels CV’s lezen kan een intensieve klus zijn, zeker als het lange lappen tekst zijn. We lezen anno 2014 meer online dan van ‘dode bomen’. Het is altijd beschikbaar, lekker compact en diepgang is niet verder dan een klik of tap verwijderd. Dus waarom niet het CV en de bijbehorende motivatie online?

Mijn antwoord op die vraag is deze pagina. Snel door te zappen, met links naar meer.

Een ouderwetsch CV blijft uit voorzorg beschikbaar, zo ook de huidige standaard. Je mag er tenslotte niet van uitgaan dat iedereen de mening van de maker deelt. Wat ook een belangrijke les in webdesign is.

Obvion’s vragen, beantwoord vanuit de praktijk
Klik of tap om de inhoud weer te geven.

Webmaster, die de schakelfunctie tussen business en IT kan vervullen

  • Gedurende vier jaar bij Sonera/Tiscali een van de eerste e-commerce portals gebouwd.
  • Deels design en usability, deels marketing, deels projectleiding.
  • Veel geleerd over hoe diverse typen bezoekers op verschillende manieren naar een website kijken, wat die er van verwachten, hoe daar aan te voldoen en hoe ze de kant op te sturen waar je wil laten belanden.
  • Bovenal een ‘tolk’ geweest die wil van het sales gedreven management kon vertalen naar de limieten van de creatievelingen die ontwerpen en de realistiche mogelijkheden van de methodische programmeurs.
  • Erg genoten tijdens het bouwen, als een pauw rondgelopen iedere keer dat een spreekwoordelijke champagnefles tegen de boot sloeg.
  • De laatste vier punten herhaalde zich -afwisselend in frequentie- bij ieder volgend bedrijf waar ik werkzaam was.
  • De meest recente afgesloten opdracht was T-Systems waar ik diverse interne portals heb opgezet. Bereikt doel: Project managers konden beter met hun teams en klanten communiceren.
  • Het meest recente project dat nog loopt, wordt onderaan toegelicht.

Kennis van Freestyle & responsive & BlueConic gebruikt door het bedrijf GX

  • BlueConic zelf was me niet eerder bekend, hun methodiek echter wel.
  • ‘Cross-channel marketing opportunities’, ‘profiling’ en ‘dialogs’ zijn acties die ik verrichtte voordat de termen bij mij bekend waren als een marketingbegrip.
  • Wanneer met ‘responsive’ ‘Responsive Design’ wordt bedoeld, wil ik je vragen jouw toetsenbord te verlaten en deze pagina op een smartphone, tablet, TV of moderne koelkast te bekijken.
  • GX, wel bekend, nog niet mee gewerkt. Ik kan niet wachten.

PM ervaring is een pre

  • Sinds 1999 pak ik iedere taak als een project aan, vaak omdat het ook een project is. Naarmate er meer en meer aansturende en leidinggevende kwaliteiten van mij gevraagd werden, heb ik bekend gemaakt met methodieken als Prince2, Agile, Scrum, GTD (Getting Things Done – David Allen) en aanverwanten. Geen als religie, allen als gereedschap om in te zetten waar meest relevant.
  • Stap 1: Maak een break-down van zowel de taak, als de verwachtingen.

Contentmanagement ervaring

  • Zowel het creĆ«ren, beheren en publiceren ervan en diverse vormen en via de relevante kanalen. Van het gedrukte woord tot het vluchtige Social Media.
  • Inzien hoe het past in de profielen van de doelbezoeker en het daar continu op aanpassen. Het als een doorlopend proces beschouwen.
  • Niet bang om er in te snijden of het om te gooien waar nodig.
  • Welbekend met teasers, call-to-action items en triggers.
  • Content is king, maar de bezoeker is keizer.
  • Ruime ervaring met content management systemen. Van Accipiter Ad Manager tot SharePoint, Joomla, WordPress en het meer recente Ghost.
  • Verweving met SEO staat hoog in het vaandel, zonder afbreuk te doen aan de boodschap.
  • Altijd rekeninghoudend met commerciele doelen.
  • Groot fan van ‘honesty sells best’.

Niet gevraagd, wel relevant

  • MVO Check opgezet met wethouder Henk Mirck, hecht hier waarde aan.
  • Sterk commercieel inzicht, opleiding in Sales, Marketing & Strategy.
  • Stevig onderlegd in ‘Usability‘ en ‘User Interface Design’.
  • Achtergrond in Security, niets is zo genant en vertrouwen verliezend als een deface of andere vorm van hack.
  • Vier jaar werkzaam geweest bij twee hostingbedrijven (Plushosting, Combell). Security begint aan de achterkant.
  • In vrije tijd nog altijd werkzaam bij Cloud.nl waar ik meedenk over hun (Social) Media Strategie.
  • Een generalist in hart en nieren. Het feit dat QNH me de ruimte biedt dit te zijn, opleidingen in diverse richtingen geeft en mij blijft stimuleren meer van mezelf te maken, maakt het een bedrijf met bijzondere mensen.
  • Resultaat- en taakgericht. Wanneer een deadline concessies vereist, zal er gekeken worden naar een passende oplossing.
  • Dol op problemen, het zijn puzzels.

Allergisch voor

  • Vijf uur, doei!
  • Dat heb ik gedaan en ik alleen.
  • Misschien niet zo veilig, maar het scheelt tijd.
  • Dat is onmogelijk.
  • Bezoekers zijn geen individuele mensen, maar statistieken.

Voorbeeld
Dit blog. Het is mijn meest recente project, mijn derde kind, een vrijetijdsbesteding voor mijn gezin, een bron van trots maar bovenal, puur onversneden plezier. Het geeft aan dat webdesign en het in banen leiden van een project meer voor me is dan werk. Sterker nog, ik mocht van mijn werk mijn hobby maken.

De links hier onder illustreren het voorbeeld verder door mijn aanpak weer te geven.

Bedankt voor het lezen -en ik hoop letterlijk- tot ziens.